2015. július 23., csütörtök

Kókuszos keksz

Hozzávalók:
- 10 dkg kókuszreszelék (nem kénnel kezelt)
- 20 dkg liszt
- 5 dkg xilit
- 2 dl kókuszolaj
- 1 cs. sütőpor

Elkészítés:
Összekevertem az alapanyagokat, golyókat formáltam, majd kb 170 fokon sütöttem kb 20 percig.

A mai napon 2 új információval is gazdagodtam:
- a margarinban tejsavópor van
("Összetevői: növényi zsír, növényi olajok (repce, napraforgó, len) ivóvíz, emulgeálószerek (lecitin, zsírsavak mono- és digliceridjei) tejsavópor, étkezési só (0,15%) étkezési sav (citromsav) tartósítószer (kálium-szorbát) színezék (béta-karotin) aroma, vitaminok (A, D")

- a kókuszolaj "másképpen viselkedik" a sütés során, mint a margarin
Egy korábbi keksz receptemet módosítottam kicsit, meg is lepődtem, amikor a kis golyók a 10. percnél nem kezdtek el szétlapulni.
Így a végeredmény olyan lett, mintha sült kókuszgolyó lenne :-)) (de az íze az nagyon ott van :-))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése